close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קריטריונים לבחירת בית אבות

מערכת שורשכ אב, תשעו24/08/2016

איך בוחרים בית אבות? עצות מעשיות

תגיות:

איך בוחרים בית אבות? ההיצע הגדול של בתי אבות בכלל ובתי אבות סיעודיים בפרט מאפשר בחירה מתוך מבחר גדול של אפשרויות. על מנת לבצע בחירה מושכלת, חשוב להידרש להיבטים שונים המאפיינים את בית האבות המבוקש. חשוב ומומלץ להסתייע בשירותי ייעוץ של אנשי מקצוע בתחום

נקודות שחשוב להידרש אליהן בתהליך החשיבה והעלאת שיקולים שונים לפני הבחירה וכתנאי לבחירה מוצלחת:

  1. רמת התפקוד של הקשיש המיועד למעבר אל בית אבות. מי שמתפקדים באופן עצמאי ימצאו מענה מיטבי במסגרת בתי דיור מוגן, שבהם מוצעים שירותים רבים לרווחת הדיירים. יש גם זוגות הבוחרים לעבור יחדיו לבתים כאלה.
  2. נגישות וזמינות השירותים: חשוב לוודא כי בית האבות מציע שירותים חיוניים ונותן מענה רפואי מיטיבי המסופק בסביבה מוגנת ותומכת, ודאי כאשר הדייר זקוק להשגחה 24/7 .
  3. חשוב לברר מה הן עלויות השהייה, למצות את אפשרויות קבלת מימון מגופים שונים כגון הביטוח הלאומי, ביטוחים משלימים ופרטיים, קרנות שונות ( כגון הקרן לניצולי שואה).
  4. חשוב לוודא כי לבית האבות יש   רשיון להפעלת עסק.
  5. רצוי ומומלץ שמילדי ההורה המיועד למעבר לבית אבות ייפגש עם הצוות יתרשם מהאווירה במקום, מטיב הטיפול, מרמת השירותים השונים ואיכותם, מטיב המזון, מהמענה שניתן לצרכי הקשיש.
  6. כאשר הקשיש המיועד לעבור לבית אבות מתפקד היטב, מחשבתו צלולה והיכולת הקוגניטיבית שלו טובה- יש חשיבות לקיומן של אפשרויות תעסוקה ובילוי כגון: סרטים, ספרייה, הרצאות, טיולים, ריפוי בעיסוק וחוגים שונים.
  7. שיקול חשוב הוא מידת הקרבה והנגישות של בני המשפחה אל בית האבות. ככל שהדייר זקוק יותר למפגשים תכופים עם בני משפחתו וככל שבני המשפחה רוצים להיות עמו בקשר רצוף- קיימת חשיבות רבה לקרבת בית האבות אל ביתה של המשפחה. אין היגיון, כמובן, בבחירת בית אבות בדרום הארץ לקשיש, אשר משפחתו מתגוררת בצפונה.
  8. חשוב לבדוק האם בית האבות המומלץ נקי ומטופח; האם רמת ההיגיינה בו גבוהה, האם הוא מתוחזק כנדרש; האם הסביבה החיצונית מטופחת אף היא ( דשא, פרחים, ספסלים).
  9. חשוב לדעת: בבתי אבות המיועדים לעצמאים ולתשושים ניתן לקבל קוד השמה מטעם משרד הרווחה בעוד בבתי אבות המיועדים לאנשים המאובחנים ומוגדרים כסיעודיים ולתשושי נפש ניתן לקבל קוד של משרד הבריאות.
  10. רצוי לעשות סקר שוק לפני הבחירה ולבקש המלצות וחוות דעת (אפשר למצוא אותן באמצעות חיפוש באינטרנט). לאחר שלילת בתי אבות שונים מכל סיבה שהיא, רצוי לבחור מבין שלושה בתי אבות אופציונאליים, אשר בדיקתם מעלה כי הם טובים יותר בשקלול כל השיקולים מבתי האבות האחרים.
  11. היחס לשוהים הוא שיקול מרכזי ולא אחת- מכריע. חשוב ביותר לברר ולוודא כי היחס שמעניקים אנשי הצוות לדיירים הוא יחס של כבוד; שהצוות ער וקשוב לבקשות ולצרכים ועושה כמיטב יכולתו כדי להיענות להם.
  12. המעבר אל בית האבות אינו קל – בלשון המעטה- עבור הקשיש, גם עבור מי שעוברים מרצונם ועושים זאת בדעה צלולה ושקולה. משום כך יש חשיבות רבה לבחירה מושכלת של מקום העשוי להיהפך לבית בכל המובנים עבור הקשיש למשך תקופה לא קצרה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה